tirsdag den 29. april 2008

23 ting er færdig eller hvad??

Så skulle jeg gerne være nået igennem 23 ting. Jeg synes det har været ret sjovt. Men jeg ville ønske vi havde fulgtes lidt mere ad. På den måde havde vi kunnet hjælpe hinanden mere.

Jeg er glad for, jeg deltog i det mini-kursus, Janus lavede i starten af forløbet. Det var rettet mod lærerne, men vi gennemgik nogle af de første ting i 23 ting. Det var en stor hjælp til at komme igang.

Jeg har været meget glad for min blog og min google-konto. Jeg bruger min rss-reader MEGET og er også blevet glad for google-documents. Faktisk er jeg også begyndt at bruge dem privat.

Messenger som jeg ellers bruger privat, fik jeg aldrig rigtigt til at fungere på min arbejdsmaskine. Det er lidt ærgeligt for det kunne være en god hjælp, når jeg har Spørg Olivia.

Jeg er glad for min personlige startside og jeg synes det har været sjovt både at lave lydfiler og video. Det er bestemt også noget, jeg regner med at bruge i fremtiden. Især i forbindelse med ordblinde projektet.

Musik og radioer på nettet samt billedegeneratorer fangede mig ikke rigtigt. Men jeg synes, det er smart med sider som Flickr. Personligt tror jeg bare, jeg foretrækker mine billeder på en cd-rom :)

Jeg har lært en masse og fundet nogle virkelige brugbare netressourcer.

Jeg har undervejs været frustreret over de opgaver, som man ikke kan lave på sin egen maskine, fordi vi ikke selv kan downloade programmer. Jeg ved godt, de er lagt ind på maskinerne i frokoststuden. Men en del af læringsforløbet for mig er også at downloade programmerne.

Jeg kunne også godt have brugt mere aktiv hjælp nogle gange. Eksperterne har ikke altid været nemme at få fat på. Måske kunne man have "Spørgetime" hvor eksperterne stod til rådighed nede bag frokoststuen?
Hvis det var for meget de stod der hver uge, kunne man forestille at folk mailede til dem og de så samlede spørgsmål sammen.

Jeg synes bestemt, vi skal fortsætte med 23 ting. Det er rart at vide noget om de muligheder, der findes på nettet. Jeg har som sagt ikke været bidt af dem alle, men det er rart at vide de er der og have snuset lidt til dem.
På den måde kan man nemmere hjælpe lånerne.

Ingen kommentarer: