mandag den 21. april 2008

video del 2

Jeg havde en mindre krise i mit videohalløj. Jeg har før lagt en video ind på min blog og det var supernemt. MEN jeg kunne ikke huske hvordan, fluks fandt jeg indlægge og ØV her stod bare at man skulle følge den pædagogiske forklaring på Zenias blog.

Jeg hastede videre til zenias blog kun for at opdage, hun havde lavet det hele om :( Men efter lidt søgen fandt jeg instruktionen.

Det gider jeg ikke igen så her er den. GROFT hugget fra zenias blog

Hvordan man ligger Youtube-video på blogger 13. november 2007


1. Gå på Youtube og søg efter en video.

2. Når du har fundet en video, skal du rette opmærksomheden på højre side af skærmen, grå kasse: EMBED - herunder ser du et langt link. Dette kopierer du. Det er vigtigt, at du får det hele med! (tip: klik to gange hurtigt efter hinanden på linket, hvilket markerer alt)

3. Opret nyt indlæg.

4. Gå i fanebladet REDIGER HTML - her indsætter du det lange link du kopierede fra Youtube.

5. Du kan godt skrive tekst ovenover eller efter din html, men det er vigtigt, at du IKKE skifter faneblad undervejs. Du kan heller IKKE gemme dit indlæg for at se det før du udgiver.

6. Udgiv og hopla:

Mon man skulle lave det som en video?? :)

Ingen kommentarer: