tirsdag den 11. december 2007

LibraryThing

Så har jeg oprettet mig som bruger på LibraryThing. Jeg har også tilføjet bøger til min profil. Dog ikke så mange og det er et problem.

Når man beder om forslag fr LibrarySuggester ud fra kun 5 bøger (minimumskrav) får man ofte de andre bøger af samme forfattere. Dem har jeg jo også allerede læst. ØV
Den eneste nye forfatter jeg fik foreslået, kan jeg ikke finde i netpunkt. dobbelt øv

Nå men jeg er sikker på det retter sig til, når jeg får tilføjet flere bøger. Det var jo også kun en test. Heldigvis er mange af mine yngningsforfattere engelske eller amerikanske. Jeg læser dem til med mest på engelsk, så at forslagene er på engelsk er intet problem.

Hov jeg glemte at få Eddings på listen. og og og .... Jeg kan godt se jeg får en meget lang liste:)

Jeg har søgt på en af mine bøger i book suggester og fik en række forslag. Så dem må jeg jo nok kikke lidt på.

Jeg har også søgt på tags. HJÆLP det startede en længere tur ud i cyperspace. Man kan jo blive ved at klikke videre.

Man får mange gode ideer og forslag til videre læsning.
Men jeg må hellere passe på. Jeg har jo før oplevet at der pludselig kommer 20 bøger hjem til mig på en gang.

Så nu har jeg bestlit 1 bog og jeg er MEGET stolt af min viljestyrke. :)

1 kommentar:

Henrik Hansen sagde ...

Jamen det kører da bare. Jeg syntes ikke rigtig JEG kører med LibraryThing. Pludselig finder man bare ud af hvor lidt man ved ØV.
PS du har fået ny "header" på bloggen - det ser godt ud.